Decizia de alegere a unei destinatii pentru petrecerea vacantei este una cu risc ridicat, deoarece potentialul turist nu poate „proba produsul” (intr-un mod necostisitor) inainte de a-l cumpara. Nici experienta sa anterioara nu-l poate ajuta prea mult: faptul ca in anii anteriori a fost satisfacut de alegerea sa nu garanteaza ca anul acesta se va intampla la fel. Datorita riscului perceput, procesul de decizie in ceea ce priveste alegerea unei destinatii este indelungat (dupa cum spuneam, in Europa Occidentala planificarea vacantei de vara incepe de multe ori din luna ianuarie). Etapele acestui proces sunt redate in figura 8.1 (dupa B. Goodall si G. Ashworth).
Pentru orice individ, punctul de plecare in decizia de a lua o vacanta il constituie nevoile si dorintele sale, care alcatuiesc impreuna motivatia individului. In timp ce nevoile au mai degraba un caracter intrinsec, reflectand o lipsa, un disconfort fizic sau psihologic (nevoia de odihna, de exemplu), dorintele au un caracter extrinsec, fiind in ultima instanta forma concreta, exterioara, de manifestare a nevoilor. Dorintele depind de valorile culturale ale individului (si ale grupului sau societatii din care face parte), precum si de imprejurarile concrete in care se
Descarca toata lectia
Alte Lectii din marketing
- Distributia turistica. Canalele de distributie
- Ancheta de piata
- Strategii de pret
- Componentele produselor turistice ale prestatarilor
- Turismul – notiuni si definitii
- Mediul de marketing al firmei turistice: Micromediul si Macromediul
- Decizia de cumparare: cum alege un turist o destinatie?
- Chestionarul
- Proceduri de ancheta
- Cercetarea de marketing in turism – elemente de baza