Decizia de cumparare: cum alege un turist o destinatie?





Decizia de alegere a unei destinatii pentru petrecerea vacantei este una cu risc ridicat, deoarece potentialul turist nu poate „proba produsul” (intr-un mod necostisitor) inainte de a-l cumpara. Nici experienta sa anterioara nu-l poate ajuta prea mult: faptul ca in anii anteriori a fost satisfacut de alegerea sa nu garanteaza ca anul acesta se va intampla la fel. Datorita riscului perceput, procesul de decizie in ceea ce priveste alegerea unei destinatii este indelungat (dupa cum spuneam, in Europa Occidentala planificarea vacantei de vara incepe de multe ori din luna ianuarie). Etapele acestui proces sunt redate in figura 8.1 (dupa B. Goodall si G. Ashworth). Pentru orice individ, punctul de plecare in decizia de a lua o vacanta il constituie nevoile si dorintele sale, care alcatuiesc impreuna motivatia individului. In timp ce nevoile au mai degraba un caracter intrinsec, reflectand o lipsa, un disconfort fizic sau psihologic (nevoia de odihna, de exemplu), dorintele au un caracter extrinsec, fiind in ultima instanta forma concreta, exterioara, de manifestare a nevoilor. Dorintele depind de valorile culturale ale individului (si ale grupului sau societatii din care face parte), precum si de imprejurarile concrete in care se Descarca toata lectia

Alte Lectii din marketing

Please enable / Bitte aktiviere JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript![ ? ]