2007

"Scopul educatiei este acela de a
inlocui o minte goala cu una deschisa"
- Malcom
Acasa Subiecte
Proba Orala
Lb.Romana Engleza Franceza
Proba Scrisa
Proba A Proba C Proba D Proba E Proba F
Programa
Programe discipline
Rezolvari
Proba Orala
Lb.Romana Engleza Franceza
Proba Scrisa
Lb.Romana Matematica Geografia Romaniei Istoria Romanilor Economia Intreprinderi Economia Franceza Biologie
Suport
Romana
Limba Romana-utileIon Creanga -Basmul cult - Povestea lui Harap-AlbMihail Sadoveanu- Povestirea - Hanu AncuteiCostache Negruzzi- Nuvela istorica - Alexandru LapusneanulMircea Eliade - Nuvela fantastica - La TiganciMihai Eminescu-Nuvela fantastica - Sarmanul DionisIoan Slavici - Nuvela psihologica - Moara cu NorocIoan Slavici - Romanul traditional - MaraLiviu Rebreanu - Romanul obiectiv - IonCamil Petrescu - Romanul subiectiv - Ultima noapte de dragoste intaia..George Calinescu - Romanul realist - Enigma OtilieiMarin Preda - perioada postbelica - MorometiiI.L.Caragiale - Comedia - O scrisoare pierdutaCamil Petrescu - DramaVasile Alecsandri - pasoptismulMihai Eminescu - poezieGeorge Bacovia- simbolismVasile Voiculescu- traditionalismIon Pilat - traditionalismTudor Arghezi-modernismIon Barbu - modernismNichita Stanescu- neomodernism
Matematica Franceza Geografia Romaniei Istorie Marketing Economie
Calendar Articole Carti
Informatii
Sfaturi Practice
Evaluare Online
Geografie
Varianta 1 Varianta 2 Varianta 3 Varianta 4 Varianta 5 Varianta 6 Varianta 7 Varianta 8 Varianta 9 Varianta 10 Varianta 11 Varianta 12 Varianta 13 Varianta 14 Varianta 15 Varianta 16 Varianta 17 Varianta 18 Varianta 19 Varianta 20 Varianta 21 Varianta 22
Contact  

Reclama


Articole

Recomandari

Subiecte - proba orala - lb.romana - Subiecte 2006 Ptint   Scade Mareste
Limba Romana - Subiecte de tip II-proba orală-2006

1)Prezintă trăsăturile prozei romantice, prin referire la o operă literară studiată




2)Prezintă trăsăturile prozei realiste, prin referire la o operă literară studiată


3)Exemplifică trăsăturile prozei fantastice, prin referire la o operă literară studiată



4)Argumentează apartenenţa la specia literară basm cult a unui text narativ.


5)Ilustrează conceptul operaţional de povestire, prin referire la o operă literară studiată.


6)Exemplifică trăsăturile nuvelei psihologice, prin referire la o operă literară studiată.


7) Exemplifică trăsăturile nuvelei istorice, prin referire la o operă literară studiată.


8) Ilustrează conceptul operaţional de nuvela fantastica, prin referire la o operă literară studiată.


9) Exemplifică trăsăturile romanului modern, prin referire la o operă literară studiată.


10)Prezintă relaţia dintre instanţele comunicării narative (autor, narator, personaje, cititor) într-un roman modern studiat.


11)Prezinta perspective narativa intr-o opera literara studiata, prin referire la unul dintre urmatoarele concepte operationale: narrator omniscient, personj narrator, narator “martor”.


12)Ilustreaza conceptul operational narator (personaj narator sau narrator “martor”) folosind ca support un text narativ studiat.


13)Prezinta constructia subiectului dintr-o nuvela psihologica studiata prin referire la conceptele operationale din urmatoarea lista: actiune, conflict, momentele subiectului,relatii temporale si spatiale.


14)Prezinta constructia discursului narativ dintr-o nuvela fantastica studiata prin referire la doua dintre conceptele operationale din urmatoarea lista: secvente narative, episod, incipit, final.


15)Prezinta tipurile de personaje dintr-o opera literara studiata apartinand prozei realiste.


16)Evidentiaza modul in care conflictul/conflictele unui roman (de tip obiectiv sau de tip subiectiv) studiat se reflecta in evolutia personajului principal/al personajelor.


17)Exemplifica modalitatile de caracterizare a personajului, prin referire la un roman studiat (perioada dupa al II-lea razboi mondial).


18)Exemplifica relatia realitate-fictiune prin referire la un text narativ studiat (la alegere: povestire, nuvela istorica, roman de tip subiectiv).


19)Exemplifica prin referire la o opera literara de Ion Creanga doua particularitati de limbaj al prozei narative (la alegere din urmatoarea lista: modalitati ale nararii, marci ale prezentei naratorului, limbajul personajelor, vorbire directa si indirecta, register stilistice).


20)Exemplifica modalitatile de caracterizare a personajului dintr-un text narativ studiat apartinand lui Ioan Slavici.


21)Ilustreaza particularitatile de structura a unui text narativ studiat apartinand lui Liviu rebreanu.


22)Caracterizeaza personajul preferat dintr-un roman de G. Calinescu.


23)Expune subiectul unui text narativ apartinand lui Mihail Sadoveanu.


24)Prezinta constructia subiectului unui roman de Marin Preda prin referire la: actiune, conflict, relatii temporale si spatiale.


25)Comenteaza particularitatile de limbaj si de expresivitate (procedee artistice, elemente de versificatie) ale unui text poetic studiat apartinand perioadei pasoptiste.


26)Argumenteaza caracterul romantic al unei poezii studiate apartinanad lui M. Eminescu.


27)Analizeaza rolul elementelor de compozitie dintr-un text poetic studiat apartinand lui Eminescu (la alegere 2 elemente dinre urmatoarele: titlu, incipit, secvente poetice, relatii de opozitie si simetrie, elemente de recurenta).


28)Comenteaza particularitatile de limbaj si de expresivitate (imaginar poetic, procedee artistice, elemente de versificatie) ale unui text poetic studiat.


29)Ilustreaza conceptele operationale tema si motiv literar pe baza unei poezii romantice studiate apartinand lui Eminescu.


30)Analizeaza particularitatile de structura si expresivitate caracteristice simbolismului prin referire la o poezie studiata
31)Explica rolul elementelor de compozitie dintr-un text poetic studiat apartinand lui Bacovia (la alegere 2 elementedintre urmatoarele: titlu, secvente poetice, relatii de opozitie si de simetrie, elemente de recurenta-motiv poetic, laitmotiv).


32)Expune specificul raportului autor-eu lyric prin referire la un text poetic al unui autor apartinand directiei moderniste.


33)Evidentiaza elementele de compozitie dintr-un text poetic studiat apartinand lui Lucian Blaga (la alegere doua elemente dintre urmatoarele: titlu, incipit, secvente poetice, relatii de opozitie si de simetrie, elemente de recurenta-motiv poetic, leitmotiv).


34)Prezinta particularitati moderniste intr-o poezie studiata apartinand lui Arghezi
35) Prezinta particularitati moderniste intr-o poezie studiata
apartinand lui Barbu.


36)Ilustreaza conceptul operational de traditionalism prin referire la un text liric studiat .


37)Ilustreaza caracteristicile limbajului poetic (expresivitate, ambiguitate, sugestie) cu exemple apartinand neomodernismului.


38)Comenteaza elementele de limbaj si de expresivitate dintr-un text poetic neomodernist apartinand lui N. Stanescu.


39)Ilustreaza conceptul operational de arta poetica prin referire la o creatie lirica studiata apartinand unui autor canonic.


40)Exemplifica trasaturile speciei dramatice comedia prin referire la o opera literara studiata.


41)Ilustreaza comicul (de caracter, de situatie sau de limbaj) prin referire la o comedie studiata.


42) Ilustreaza conceptul operational de drama prin referire la o opera literara studiata.


43)Analizeaza constructia subiectului (conflict dramatic, intriga, scena, relatii temporale si spatiale) intr-un text dramatic studiat.


44)Comenteaza 2 modalitati specifice de caracterizare a personajului dramatic prin referire la un text literar studiat.


45)Evidentiaza rolul limbajului ca modalitate de caracterizare a personajelor intr-o comedie studiata.


46)Caracterizeaza un personaj dintr-un text dramatic studiat (la legere: comedie, drama, forme ale dramaturgiei in teatrul modern).


47)Ilustreaza elementele de compozitie a unui text dramatic (act, scena/tablou, replica, indicatii scenice) prin referire la o opera literara studiata.


48)Ilustreaza conceptul operational curent literar prin referire la romantism sau la simbolismul romanesc (la legere).


49)Expune doctrina estetica promovata de revista Dacia literara.


50)Prezinta rolul Junimii si a lui Titu Maiorescu in impunerea noii directii in literaturii romane din a doua jumatate a sec. XIX-lea.


51)Expune ideile care stau la baza directiei moderniste promovate de E. Lovinescu.


52)Prezinta trasaturi ale ideologiilor literare din perioada interbelica (modernism, traditionalism).