2007

"Scopul educatiei este acela de a
inlocui o minte goala cu una deschisa"
- Malcom
Acasa Subiecte
Proba Orala
Lb.Romana Engleza Franceza
Proba Scrisa
Proba A Proba C Proba D Proba E Proba F
Programa
Programe discipline
Rezolvari
Proba Orala
Lb.Romana Engleza Franceza
Proba Scrisa
Lb.Romana Matematica Geografia Romaniei Istoria Romanilor Economia Intreprinderi Economia Franceza Biologie
Suport
Romana
Limba Romana-utileIon Creanga -Basmul cult - Povestea lui Harap-AlbMihail Sadoveanu- Povestirea - Hanu AncuteiCostache Negruzzi- Nuvela istorica - Alexandru LapusneanulMircea Eliade - Nuvela fantastica - La TiganciMihai Eminescu-Nuvela fantastica - Sarmanul DionisIoan Slavici - Nuvela psihologica - Moara cu NorocIoan Slavici - Romanul traditional - MaraLiviu Rebreanu - Romanul obiectiv - IonCamil Petrescu - Romanul subiectiv - Ultima noapte de dragoste intaia..George Calinescu - Romanul realist - Enigma OtilieiMarin Preda - perioada postbelica - MorometiiI.L.Caragiale - Comedia - O scrisoare pierdutaCamil Petrescu - DramaVasile Alecsandri - pasoptismulMihai Eminescu - poezieGeorge Bacovia- simbolismVasile Voiculescu- traditionalismIon Pilat - traditionalismTudor Arghezi-modernismIon Barbu - modernismNichita Stanescu- neomodernism
Matematica Franceza Geografia Romaniei Istorie Marketing Economie
Calendar Articole Carti
Informatii
Sfaturi Practice
Evaluare Online
Geografie
Varianta 1 Varianta 2 Varianta 3 Varianta 4 Varianta 5 Varianta 6 Varianta 7 Varianta 8 Varianta 9 Varianta 10 Varianta 11 Varianta 12 Varianta 13 Varianta 14 Varianta 15 Varianta 16 Varianta 17 Varianta 18 Varianta 19 Varianta 20 Varianta 21 Varianta 22
Contact  

Reclama


Articole

Recomandari

Rezolvari variante2007 Limba Romana - Subiectul I si II Ptint   Scade Mareste
Varianta 70

Varianta 70


Subiectul I (40 de puncte)

(Liviu Rebreanu, "Ciuleandra")


1. Sinonime: nădejde = speranţă; voievod = domnitor; pildă = învăţătură, exemplu; escapadă = aventură

2. Ghilimelele folosite în sintagma "omul justiţiei" marchează un citat, cuvintele aparţinând altui personaj

3. Câmpul semantic al "familiei": “frate”, “soţie”, “copil”, “neam”, "vlăstar"

4. Expresii/locuţiuni cu substantivul "viaţă": a-şi vedea de viaţă; cu preţul vieţii; fără pic de viaţă; pe viaţă; a căpăta viaţă; a da viaţă; pe viaţă şi pe moarte;

5. Caracteristici ale descrierii portretistice în conturarea personajului Policarp Faranga:

- descriere directă de către narator prin epitete caracterizatoare: "omul serios şi grav";

- descriere a trăsăturilor fizice, prin imagine vizuală: "o barbă superbă […] cea mai frumoasă şi mai îngrijită barbă din România", trăsătură care-i adusese notorietate şi prestigiu

6. Figuri de stil prezente în enunţul: "Olga Dobrescu, fiinţă gingaşă, a fost o soţie ideală, bună, frumoasă, indulgentă, cu avere":

- “fiinţă gingaşă” – epitet caracterizator

- “ soţie ideală, bună, frumoasă, indulgentă, cu avere” – enumeraţie de epitete caracterizatoare

7. Caracterizarea lui Policarp Faranga:

- prin naraţiune, reiese direct mândria despre obârşia sa străveche boierească: "Cu nimica nu se mândrea mai mult bătrânul decât cu neamul său. Îşi urmărea ascendenţa până la Vlad Ţepeş."

- din faptele şi relaţia sa cu alt personaj, se distinge, indirect, infidelitatea şi comportarea fluşturatică faţă de soţie, aşa cum sugerează naratorul omniscient: "Olga Dobrescu […] a fost o soţie ideală. Închidea ochii la numeroasele escapade pe care Poly le-a continuat şi după căsătorie".

8. Expresia ”a pune cruce” înseamnă a sfârşi, a termina şi este folosită pentru a exprima ideea că Policarp a încetat să mai aibă o viaţă uşoară după moartea soţiei, deoarece a intrat în politică: "Tot atunci a pus cruce vieţii uşoare, intrând în politică, spre a avea o meserie".

9. Relaţia dintre Policarp Faranga şi Olga Dobrescu este construită de narator prin viziunea personajului masculin. După ce gustase din toate plăcerile vieţii uşoare, el se căsătorise cu o femeie frumoasă, bună şi cu avere. Indulgentă şi înţelegătoare, Olga îi trece cu vederea soţului escapadele amoroase la care el nu renunţase nici după căsătorie. După patru ani, se naşte Puiu, însă după alţi patru ani femeia moare. Pierderea soţiei îl trezeşte brusc la realitate, devine responsabil pentru copil şi face carieră în politică şi ca jurist, ajungând să ocupe portofoliul ministerial.

10. Naratorul omniscient povesteşte la persoana a III-a despre viaţa personajelor, ştie tot ceea ce gândesc, ce simt şi ce intenţionează să facă ele: Olga "închidea ochii la numeroasele escapade pe care Poly le-a continuat şi după căsătorie", "Cu nimic nu se mândrea mai mult bătrânul decât cu neamul său".


 


Subiectul al II-lea (20 de puncte):

Redactează un curriculum vitae (CV) valorificând datele dintr-o cerere:


CURRICULUM VITAE


Obiectivul interviului: angajarea pentru postul de corespondent de presă al ziarului

"Bună Dimineaţa, Tomis!" din Constanţa


Numele şi prenumele: Petrescu Mihai

Domiciliul: Constanţa, strada Nicolae Milescu, nr.48

Studii absolvite: * Colegiul Naţional "Mihai Viteazul, profilul Jurnalism, Constanţa, promoţia 2002

                                * Cursurile de Jurnalism organizate de Asociaţia "Jurnalişti fără frontiere"

                                * Cursurile organizate de ECDL România

Abilităţi:               - Cunoaştere a limbilor engleză, franceză, spaniolă - nivel avansat

                                - Operator PC

Experienţă:           - participarea la acţiuni de voluntariat ale Asociaţiei "Jurnalişti fără frontiere"

                                - participarea la concursul "Micii jurnalişti", organizat la Palatul Copiilor din Constanţa, la care am obţinut premii în toţi anii în care am luat parte, 1998-2000

Anexez, în copie, următoarele documente doveditoare:

* Diploma de bacalaureat;

*Diplomele obţinute la concursul "Micii jurnalişti";

*Atestatul de cunoaştere a limbilor străine: engleză, franceză, spaniolă;

*Permisul European de Conducere a Computerului, eliberat de ECDL România


25 iunie 2007, Constanţa

Mihai Petrescu


 


Subiectul al III- lea (30 de puncte)


Eseu de tip paralelă, de 2-3 pagini, în care să prezinţi tema iubirii, ilustrată în două poezii eminesciene studiate:

* "Dorinţă" de Mihai Eminescu

* "Floare albastră" de Mihai Eminescu

* "Sara pe deal" de Mihai Eminescu

* "Odă (în metru antic)" de Mihai Eminescu

* "Luceafărul" de Mihai Eminescu

(Adriana Istrate şi Diana Dumitrescu)


© Editura Badea Scoala Superioara Comerciala "Nicolae Kretzulescu"-Bucuresti
Colectiv clasa a XII-a, coordonator prof. Mariana Badea