2007

"Scopul educatiei este acela de a
inlocui o minte goala cu una deschisa"
- Malcom
Acasa Subiecte
Proba Orala
Lb.Romana Engleza Franceza
Proba Scrisa
Proba A Proba C Proba D Proba E Proba F
Programa
Programe discipline
Rezolvari
Proba Orala
Lb.Romana Engleza Franceza
Proba Scrisa
Lb.Romana Matematica Geografia Romaniei Istoria Romanilor Economia Intreprinderi Economia Franceza Biologie
Suport
Romana
Limba Romana-utileIon Creanga -Basmul cult - Povestea lui Harap-AlbMihail Sadoveanu- Povestirea - Hanu AncuteiCostache Negruzzi- Nuvela istorica - Alexandru LapusneanulMircea Eliade - Nuvela fantastica - La TiganciMihai Eminescu-Nuvela fantastica - Sarmanul DionisIoan Slavici - Nuvela psihologica - Moara cu NorocIoan Slavici - Romanul traditional - MaraLiviu Rebreanu - Romanul obiectiv - IonCamil Petrescu - Romanul subiectiv - Ultima noapte de dragoste intaia..George Calinescu - Romanul realist - Enigma OtilieiMarin Preda - perioada postbelica - MorometiiI.L.Caragiale - Comedia - O scrisoare pierdutaCamil Petrescu - DramaVasile Alecsandri - pasoptismulMihai Eminescu - poezieGeorge Bacovia- simbolismVasile Voiculescu- traditionalismIon Pilat - traditionalismTudor Arghezi-modernismIon Barbu - modernismNichita Stanescu- neomodernism
Matematica Franceza Geografia Romaniei Istorie Marketing Economie
Calendar Articole Carti
Informatii
Sfaturi Practice
Evaluare Online
Geografie
Varianta 1 Varianta 2 Varianta 3 Varianta 4 Varianta 5 Varianta 6 Varianta 7 Varianta 8 Varianta 9 Varianta 10 Varianta 11 Varianta 12 Varianta 13 Varianta 14 Varianta 15 Varianta 16 Varianta 17 Varianta 18 Varianta 19 Varianta 20 Varianta 21 Varianta 22
Contact  

Reclama


Articole

Recomandari

Rezolvari- proba orala Limba Romana 2006
« 1 2 3 4 5 6 » 
40. Exemplifică trăsăturile speciei dramatice comedia, prin referire la o operă literară studiată.
O scrisoare pierdută, de I.L. Caragiale Comedia – specie a genului dramatic, apărută în Antichitate, sec. 6 î.Hr., care prezintă personaje, întâmplări, moravuri într-un mod care stârneşte râsul, având un final fericit. Tipuri: comedia de situaţii, de moravuri, de caracter, de intrigă, de salon, eroică, grotescă. Autori: Aristofan, Shakespeare, V. Alecsandri, I.L.Caragiale. Caracteristici: stârn
Citeşte mai mult
41. Ilustrează comicul (de caracter, de situaţie sau de limbaj), prin referire la o comedie studiată.
O scrisoare pierdută, de I.L. Caragiale Comicul – categorie estetică, ce desemnează un fenomen care stârneşte râsul şi care nu periclitează existenţa celor implicaţi. Comicul provine dintr-o neconcordanţă între aparenţă şi esenţă, între adevăr şi minciună, între scop şi mijloace. Forme ale comicului : umorul, satira, ironia, sarcasmul, grotescul. Tipuri de
Citeşte mai mult
42. Ilustrează conceptul operaţional de dramă, prin referire la o operă literară studiată.
Mesterul Manole, de Lucian Blaga Drama = specie a genului dramatic care apare în a doua jumătate a secolului al XVIII-lea, în Franţa şi în Germania, cu precursori în Anglia epocii elisabetane (sec. 16-17). Caracteristici: amestec de tragic şi comic; protagonistul este un caracter complex, îmbinând trăsături pozitive şi negative; c. conflictul este puternic, între forţe adesea egale, şi de natură
Citeşte mai mult
43. Analizează construcţia subiectului (conflict dramatic, intrigă, scenă, relaţii spaţio-temporale), într-un text dramatic studiat.
Conflictul dramatic – înfruntarea dintre două sau mai multe personaje dintr-o piesă de teatru, datorată unor interese, atitudini şi sentimente contrare. Conflictul poate fi: - exterior: între două personaje, între un personaj şi destin; interior: între raţiune şi sentiment, între datorie şi pasiune. Conflictul dramei începe în momentul în care intră în scenă Mira, soţia lui Manole. Mira cu
Citeşte mai mult
45. Evidenţiază rolul limbajului ca modalitate de caracterizare a personajelor, într-o comedie studiată.
O scrisoare pierdută, de I. L. Caragiale Comicul de limbaj este o trăsătură de bază a comediilor lui Caragiale şi o modalitate fundamentală de a caracteriza personajele. În literatura caragialiană, limbajul personajelor este «stilul» lor, felul lor de a fi. Comicul de limbaj este provocat de: - prezenţa numeroaselor greşeli de vocabular. Cuvintele sunt deformate, mai ales neologismele, din lips
Citeşte mai mult
46. Caracterizează un personaj dintr-un text dramatic studiat (la alegere: comedie, dramă, forme ale dramaturgiei în teatrul modern).
O scrisoare pierduta, de Ion Luca Caragiale Nae Catavencu Nae Catavencu este reprezentantul tinerii burghezii locale, candidatul grupului, tânar inteligent si independent. Este directorul ziarului Racnetul Carpatilor, stapânit de o dorinta profunda de parvenire politica. Este tipul politicianului demagog, corupt, în stare de orice pentru a-si atinge scopul. Deviza sa este „scopul scuza mijloacele, a spus nemuritorul Gambetta”. Pentru a câstiga lupta p
Citeşte mai mult
48. Ilustrează conceptul operaţional curent literar, prin referire la romantism sau la simbolismul românesc (la alegere).
Curent literar- reprezintă o grupare largă de scriitori şi opere, care se înrudesc substanţial prin numeroase trăsături comune de ordin ideologic şi artistic, prin preferinţa pentru o anumită tematică şi prin modalităţi stilistice distincte. Curente literare: - clasicismul, romantismul, simbolismul, expresionismul, parnasianismul, realismul, naturalismul, dadaismul etc. Simbolismul este
Citeşte mai mult
49. Expune doctrina estetică promovată de revista «Dacia literară».
“Dacia literară”, aparuta la 30 ianuarie 1840, redactor M. Kogălniceanu. A aparut in perioada paşoptistă - 1830-1860. Reprezentanţi: V. Alecsandri, D. Bolintineanu, Grigore Alexandrescu (fabule, satire), C. Negruzzi (Scrisori, Alexandru Lăpuşneanul). Introducţia la «Dacia literară» este articolul-program al paşoptiştilor. Acesta conţine următoarele puncte: 1. Dorinţa de a
Citeşte mai mult
51. Expune ideile care stau la baza direcţiei moderniste, promovate de E. Lovinescu.
Modernismul a fost promovat de revista «Sburătorul» (1919-1922; 1926-1927) şi de cenaclul cu acelasi nume. Obiectivele revistei erau promovarea tinerilor scriitori şi imprimarea unor tendinţe moderniste în evoluţia literaturii. „Sburătorul” refuză să-şi arate preferinţa pentru vreo formulă estetică anumită, astfel încât la revistă colaborau sămănătorişti, parn
Citeşte mai mult
52. Prezintă trăsături ale ideologiilor literare din perioada interbelică (modernism, tradiţionalism).
În perioada interbelică, există 2 tendinţe majore în literatură: - direcţia tradiţionalistă reprezentată de revista ‘Gândirea’ şi de cercul gândiriştilor condus de Nichifor Crainic. Reprezentanţi: Vasile Voiculescu, Ion Pillat. Se pune accent pe apărarea tradiţiei. Spiritul critic se menţine, dar împotriva tendinţelor moderne. Teme: interesul pentru folclor, idealizarea tr
Citeşte mai mult
« 1 2 3 4 5 6 »