Lectii - Marketing

Conexiunea dintre firmele prestatoare si beneficiarii finali ai serviciilor turistice se realizeaza prin intermediul distributiei. Distributia turistica indeplineste doua mari roluri : 1. Extinderea numarului de puncte de vanzare a serviciilor sau produselor turistice. Pentru un...
Acest capitol este destinat prezentarii tehnicilor si actiunilor de comunicare utilizate de operatorii si prestatarii turistici pentru a-i informa pe potentialii clienti in legatura cu oferta disponibila si pentru a-i convinge sa cumpere si pentru a le mentine permanent oferta in...
In acest subcapitol vom discuta patru strategii de pret: strategia pretului de penetrare, strategia pretului inalt (sau premium), strategia fixarii pretului pornind de la costuri si strategia preturilor diferentiate. Strategia pretului de penetrare consta in stabilirea pretulu...
Principalii prestatari din industria turistica sunt cei care ofera turistilor cazarea, alimentatia, transportul si agrementul. In acest subcapitol vor fi prezentate cateva particularitati ale fiecarei categorii, interesante din punctul de vedere al marketingului. Facilitatil...
Componentele produselor turistice ale prestatarilor Primii "integratori" de servicii turistice in scopul realizarii unui produs pot fi chiar prestatarii. De exemplu, un hotel poate oferi camere in regim de pensiune completa, la tarife mai atractive decat cele individuale pentr...


Decizia de alegere a unei destinatii pentru petrecerea vacantei este una cu risc ridicat, deoarece potentialul turist nu poate „proba produsul” (intr-un mod necostisitor) inainte de a-l cumpara. Nici experienta sa anterioara nu-l poate ajuta prea mult: faptul ca in anii anter...
Studiile comportamentale au doua obiective principale. Primul este acela de a identifica si descrie factorii care influenteaza comportamentul consumatorului, iar al doilea este acela de a explica etapele procesului de cumparare. In concordanta cu acest fapt, in prima parte a aces...
Proceduri de ancheta Orice ancheta prin chestionar se poate desfasura intr-unul din urmatoarele moduri: prin posta, la domiciliu, interceptata, prin telefon, prin Internet. Ancheta prin posta presupune ca expeditorul sa primeasca chestionarul in cutia posta...
Chestionarul Redactarea chestionarului de ancheta presupune in general parcurgerea urmatoarelor etape: 1. Stabilirea obiectivelor chestionarului Obiectivele unui chestionar sunt in marea lor majoritate de natura cantitativa, ca de exemplu: “determinarea procen...
Ancheta de piata este o tehnica de cercetare care presupune invitarea unui esantion de subiecti sa raspunda la un chestionar cu structura fixa, prestabilita. Esantionul de ancheta are un volum mult mai mare decat in cazul interviului (cateva sute sau cateva mii de respondenti)...
1 2 3 » 

Please enable / Bitte aktiviere JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript![ ? ]